Leerlingenparticipatie

Op het Beekdal Lyceum kun je op verschillende manieren meepraten en meedenken met de school:

Leerlingenraad

De leerlingenraad is een raad voor en door leerlingen. Deelnemers aan deze raad houden zich onder andere bezig met de rechten en plichten van leerlingen die geformuleerd zijn in het leerlingenstatuut. In de leerlingenraad zitten leerlingen uit verschillende leerjaren. Ze organiseren regelmatig leerlingarena’s, om input op te halen en denken mee over allerlei schoolzaken. Een docent begeleidt de leerlingenraad. Regelmatig sluit ook een afdelingsleider sluit aan. Bekijk hier het Leerlingenstatuut.

Cultuurraad

Als je graag meedenkt over het kunst- en cultuurbeleid op het Beekdal Lyceum en je vindt het leuk om kunst- en cultuuractiviteiten te organiseren, dan kun je je vanaf leerjaar 2 aanmelden voor de cultuurraad. In de cultuurraad zitten leerlingen uit verschillende leerjaren. De vergaderingen vinden 1 keer in de 6 weken plaats. Tijdens de vergaderingen wisselen de deelnemers ideeën uit en bespreken ze de organisatie van diverse activiteiten. Voorbeelden zijn de schoolproductie, het schoolorkest, de Sinterklaasviering, Valentijnsdag en B-There (open podium).