Missie & visie

Waar we voor staan

Het Beekdal Lyceum helpt je een passend diploma te halen. Daarnaast vinden we het belangrijk om met beide benen in de maatschappij te staan en jou dat ook te leren.

We willen jou opleiden en opvoeden tot iemand die stevig in de wereld staat. Dit zorgt ervoor dat je straks verantwoordelijkheid voor jezelf en anderen kunt en durft te nemen. Hierdoor kun je zelfstandig en met een open blik je grenzen bewaken en verleggen.

Waar we voor gaan

Je schooltijd moet, naast opleiden tot een diploma, een tijd zijn die mooie herinneringen oproept. Een tijd waarin je ruimte krijgt om te werken aan je eigen mogelijkheden. Met name door (extra) aandacht voor sport, kunst en cultuur ondersteunen we deze visie op leren. In ons onderwijs staat het samenspel tussen kennis, vaardigheden, houding en beweging centraal.

De huidige maatschappij vraagt om veerkrachtige mensen die goed blijven functioneren in een snel veranderende maatschappij. Wij helpen jou jezelf te ontwikkelen tot een bewust en verantwoordelijk persoon. Iemand die met een kritische en open blik naar zichzelf, de ander en de wereld kijkt. We hebben binnen onze school onder andere aandacht voor de ontwikkeling van je sociaal- emotionele vaardigheden, je fysieke ontwikkeling, je gezondheid, burgerschap en je cognitieve vaardigheden. Daarmee bedoelen we: het ontwikkelen van je denkvermogen.

Binnen kaders, die zeker niet beperken maar je wel richting geven, kun je binnen onze school je eigen verantwoordelijkheid nemen en leiderschap ontwikkelen.

We toetsen en begeleiden je op maat. We kijken wat jij specifiek nodig hebt aan bijvoorbeeld coaching, begeleiding of ondersteuning als je ergens in vastloopt. Op deze manier leer je zelf in te zien waaraan je kunt werken en wat je daarvoor te doen hebt. Onze (oud-)leerlingen Topsport Dans en Muziek en overig Maatwerk (TDMM), onze docenten en onze begeleiders zijn altijd bereid je voorbeelden te laten zien of met je mee te denken.