Uitreiking Cambridge certificaten

Bij uitzondering was de school afgelopen zaterdagmiddag open om onze oud-leerlingen de Cambridge certificaten uit te reiken.

Afgelopen jaar was voor het Beekdallyceum een goed jaar met maar liefst 45 kandidaten die allemaal geslaagd zijn! Drie 5 havo leerlingen kozen voor een B2 traject op niveau waarmee je zelfstandig in Engelstalige landen kunt wonen, vrienden maken en studeren.

De bulk van de leerlingen koos echter voor C1, een hoogwaardig taalniveau dat toegang geeft tot universiteiten en dat ook door werkgevers gewaardeerd wordt. Zoals elk jaar heeft een aantal leerlingen taalniveau C2  (near native) behaald en dit wordt apart aangegeven op hun certificaat.

De certificaten werden uitgereikt in de personeelskamer van de school door de twee docenten Cambridge English, Mw Bernice de Wilde en Mw Inge den Haan. De heer Van Uum, onze contactpersoon bij de British Council, was helaas verhinderd maar hij had wel een inspirerende videoboodschap voor de leerlingen  opgenomen waarin hij nogmaals het belang van goede taalvaardigheid in het Engels onderstreepte.

Onze leerlingen zijn inmiddels uitgewaaierd over vele opleidingen, sommigen namen natuurlijk een tussenjaar. De docenten vertrouwen erop dat hun uitmuntende taalvaardigheid in het Engels ze nog goed van pas zal komen!